Jag skulle vakna mitt i natten...

...gå upp och ta en lång promenad

-Lars Winnerbäck och Miss Li - Om du lämnade mig nu




Lite ångest såhär på kvällsvisten kan jag väl kanske dela med mig av nu då.

Just nu är det lite jobbigt. Människor jag bryr mig om har det jobbigt och jag kan för tillfället göra noll för att få tag i dem.
När sådant händer blir jag ju tyvärr fast med mig själv... och mina egna problem.
Problem som jag kanske inte vill fokusera på just nu.

För mig finns det nämligen alltid två sorters problem, 
Logiska problem och de problem som är svåra att förstå.
 
Logiska problem är de i stil med "Nu ska jag plötsligt träffa två av mina kompisar på Tisdag. Hur ska jag lösa det?"
Dessa problem är lättlösta. Lägg ihop ett och ett så får du två och med lite anstränging så har du löst allting.

De andra sortens problem är lite värre, ett exempel kan ju vara "Din pojkvän hör aldrig av sig. Det är alltid du som ringer eller sms:ar... Ska du våga påpeka det för honom?"
Sådana problem kanske man inte vill eller inte orkar klara ut. Det kan vara lättare både för samvetet och kroppen att låta bli.

Ibland kan det vara ett problem att du mår på ett visst sätt, utan att kunna förklara varför, och du känner att du måste reda ut vad orsaken är innan du går under av allting.

Vilket är i den situationen jag är i nu.



För övrigt så var jag på min morfars 80års kalas i helgen.
Fick återigen träffa kusinerna och inser att nu när jag träffat dem så ofta de senaste veckorna så kommer jag få mer abstinens än vanligt av att inte träffa dem under en lång tidsperiod igen.



Dagens YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=fxKH_9nEQAI

Motivering:
Jag älskar och avgudar den där låten. Och allt är, återigen, kusinernas fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0