Knowing me, Knowing you...

...we just have to face it, this time we're through.
Knowing me, knowing you, it's the best we can do.

-Abba - Knowing me, Knowing you





Visste ni, att det inte finns några grodor i Karlstad för att alla är prinsessor... nej... jag menar, prinsar?

-Det visste inte jag heller. Tydligen är det för att jag inte bor i Karlstad. Annars hade jag vetat det. Tydligen.

Visste ni, att vattnet i Villastaden,  Rottneros i Värmland är äckligt?

-Det visste inte jag heller, men det är uppenbarligen en sådan sak som man var tvungen att upptäcka själv.
I svenska kyrkans lokaler klockan... två på natten.




Jag är nu återigen hemma. Efter att ha varit hos mor i Skåne tre veckor. Större delen av dessa 21 dagar var ytterst långtråkiga, medan andra inte var det.

Jag har besökt Malmö och Stephanie och lärt mig att uppskatta hur mycket Joss Whedon utvecklades mellan Buffy the vampire slayer-filmen och tv-serien.

Jag har varit i Danmark med Ida och lärt mig att hon inte kan beställa en baguette ordentligt.

Jag har, varit på min kusins bröllop och lärt mig att jag är lyckligt lottad som tycker så mycket om mina kusiner som jag gör. Att återse dem var som att återse den andra hälften av min familj som jag inte träffar så ofta. Det var förlorade syskon och föräldrar alltihopa.

Jag har dessutom, som tidigare nämnt, lärt mig att inte dricka vatten i Rottneros, och att jag helt enkelt borde flytta till Karlstad.

Jag har även varit på Mamma Mia! i Scandinavium och lärt mig att jag och kritiker inte har samma åsikt om den uppsättningen. Jag tyckte det var en fantastisk feelgoodmusikal... kritikerna tyckte att det var lamt och B-klassat. 



Dagens YouTube: 
http://www.youtube.com/watch?v=JdxkVQy7QLM

Motivering: 
Min kusin Hannes fick mig att öppna ögonen för detta lilla mästerverk. Se den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0