The summer's all in bloom...

...The summer's ending soon

-
Vanessa Carlton - White Houses





Så var det då äntligen sommar.

Sommar.

Sommar med regn och åska och mulet väder.

Sommar.

*

Även om sommaren ska vara en avslappnande tid så får jag lov att erkänna att jag sällan är så stressad som jag är just nu. Det är bröllop, det är resor, det är tidiga morgnar och sena nätter, det är en ständig brist på pengar och ett ökat shoppingbehov, det är ett ständigt magknip av saknad efter vänner som jag inte får träffa förrän om flera veckor, eftersom jag, på grund av sommarstressen, aldrig är hemma och kan umgås med dem, det är ensamma promenader i Lund och en mugg varm choklad på Coffe Shop tillsammans med mp3spelaren, det är en mobil vars räkning bara rusar iväg...
 
Det är inte alls avkopplande helt enkelt!

Hur jag än gör så verkar det aldrig finnas tid och resurser till att göra det jag mest vill:
Mysa i solskenet på balkongen medans mina vänner pladdrar på i en evinnerlighet tills jag till slut tröttnar och säger åt dem att gå och leka vattenkrig i trädgården medans jag lagar lunch och sjunger med till låtarna på skivan som jag satt i CD spelaren. Sen skulle vi gå till stranden och hitta något avskiljt ställe utan familjer med tio ungar som skriker efter glass och slår sig i tån på stenarna på botten. Där skulle vi sedan spendera timmar med att sola, bada, leka och allmänt fjanta runt som vi alltid gör.  
När de sedan gått hem vill jag bara kunna slappa med en god bok antingen på balkongen eller under mitt täcke, gärna med lite varm choklad eller te.

Som sagt. Min sommaridyll. 
Se? Inga ensamma tröstshoppingsprees i Lund där inte! 

Men man kan ju inte alltid få som man vill... det finns inbokade semestrar, stugor som är bokade, sevärdheter som ska besökas, syskon som ska lagas lunch till, tv program att glo på...

Jag får dock mina semesteridyllveckor till slut.
Det vet jag att jag får.
v.28 är närmast, sedan kommer nästan hela perioden emellan den 3e och 17e Augusti.

Då ska jag ta mig tid att göra allt det där som jag egentligen vill att min sommar ska innehålla.



Dagens YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=HhbbZ90Kx1Y

Motivering:
Det här är nog en av de bästa Whose Line videor jag har sett på länge. Jag kan inte släppa hur roligt det är, därför förtjänar den en plats som dagens youtube.

Kommentarer
Postat av: Lysander

För mig så finns det aldelles för lite att göra på sommaren. Förutom när det är någon vecka kvar tills skolan börjar, då går jag mest och oroar mig över att det snart är slut på lovet.

Dags att skriva önskelista och räkna ner till jullovet? haha...

2008-08-08 @ 00:28:18
URL: http://forhoppningarockregnbagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0