Willkommen, bienvenue, welcome!

"Fremde, etranger, stranger.
Gluklich zu sehen, je suis enchante,
Happy to see you,
Bliebe, reste, stay!
Wir sagen
Willkommen, bienvenue, welcome
Im Cabaret, au Cabaret, to Cabaret´"





Det här blir en nystart eftersom jag, av anledningar som inte ens jag förstår, inte längre kan logga in på min gamla blogg.

För er som vill läsa de få inlägg jag hann skriva i den så befinner den sig på denna domän:
Missing My Long Lost Neverland

Så, ni som inte känner mig kanske vill ha en introduktion, och jag tänker svara med en dikt som jag skrev för inte så länge sedan. 


Bara jag


Jag är en modern zornkulla,
född till att vara en hippie-mod men med en stark inre önskan om att få vara en äkta glamrockare,
och därmed få tillåtelse att bada i glitter och höga platåskor.

Jag avgudar Beatles och älskar Bowie,
men uppvuxen på pudelrock och musikal.


Jag har alltid trott på egen stil,
egen smak

Alltid trott på mig själv som individ
även om jag inte alltid har haft högt själförtroende

Alltid haft en förkärlek för det udda
Alltid beundrat de med modet att våga
Även om jag inte alltid vågat själv.


Jag är jag och jag skulle aldrig vilja byta med någon annan
För trots allt så är jag nöjd med den jag är.





Och om det inte faller er i smaken,
så är det inte mitt problem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0