Blackbird singing in the dead of night...

...take these broken wings and learn to fly.
All your life, you were only waiting for this moment to arise.

-The Beatles - Blackbird







Det är så fasansfullt tyst nuförtiden
Väggarna är så kalla och ljuset finner inte riktigt vägen genom dammet på fönsterrutan

Jag önskar att du talade till mig...
Fyllde denna tomhet
...tänker jag med blicken fäst på de gapande golvspringorna


Mina fötter är kalla men jag vågar inte dra upp dem
Jag fuktar läpparna igen

Jag...

Undrar vad du tänker på
Det är så svårt att känna när du är så långt borta



En stunds tystnad
En skrapande stol

Känner snarare än ser och hör hur du tar tre steg över golvet och knäböjer inför mig.





"Se på mig."



...det är inte lika kallt längre



Dagens YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=FUPKFkdJf9w

Motivering:
Jag älskar boken, jag älskar filmen och det är den enda roll jag sett Colin Firth spela som jag ärligt kan erkänna att jag tycker att han är sexig i.
Det här är en av mina favoritscener. I alla fall den enda av dem som jag hittade på YouTube

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0