Beautiful child in razor heels...

"Sashays into the room
All the boys, they catch their breath
And the mirrors swoon"
- Genocide Peroxide - Musikalen Taboo



Det är mitt i natten och jag borde sova.
Av någon anledning hamnar jag alltid i den situationen.
Vardag och helg.
Jag känner mig trött och så men jag kan för allt i världen inte förmå mig att stänga av datorn, släcka lampan och krypa ned under täcket.

Istället upplever jag lite barndomsnostalgi genom att återbesöka mammas favoritfilm Mary Poppins och en av mina egna favoriter Anastasia.

Jag gissar att denna återblick har att göra med en intensiv motvilja mot att växa upp som jag känt ofta på sistone.
Den har också att göra med skuldkänslor över att jag inte svarade på min mors sms tidigare idag.
Jag måste verkligen ringa henne i morgon.

Efter att jag flanerat i skobutiker och förhoppningsvis undivikit att köpa något vackert och högklackat och istället köpt något jag faktiskt behöver, som ett par nya ballerinaskor.
Som tur var ska familjen med så de kan nog lyckas hålla mina impulser tillbaka länge nog för att jag ska kunna inhandla de vettiga, sjukt bekväma, klacklösa skorna i någon fin färg.

Istället för de sexiga, billiga 50-tals pumpsen som de har på Skopunkten.


Mitt mål: UNDVIK SKOPUNKTEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0