Moviestar, oh moviestar...

"...you think you are a moviestar."
-Harpo - Moviestar



Oscarsgalan i natt!



Mina tre favoriter har nu vunnit priserna de verkligen förtjänade,

Heath Ledger, bästa manliga biroll (för The Dark Knight)

Kate Winslet, bästa kvinnliga huvudroll (för The Reader)

Sean Penn, bästa manliga huvudroll (för Milk)


Bästa film gick till kvällens juryfavorit Slumdog Millionaire.

Wall-E vann föga förvånande priset för bästa animerade film och The Duchess, som jag misstänkt, priset för bästa kostym.


För övrigt vill jag påpeka att alla tidningars hemsidor var fruktansvärt långsamma eller inte alls uppdaterade om kvällens gala. Det tyckte jag var lite dåligt.

Jag fick följa resultaten på galans egna hemsida istället.




Nu är klockan 6 och det bär iväg till skolan alldeles strax.

Känns inte toppen men jag kan ju åtminstone skutta runt och vara lycklig över hur Oscarsgalan gick.

Ska förresten spraymåla kläder idag... kräver munskydd.

Kommentarer
Postat av: Rads!

Håller helt klart med dig om de som vann, de förtjänade det verkligen. Speciellt Heath, jag är nästan kär i Jokern, bara för att han spelar honom så bra :S :P

Sean Penn var super i Milk, - dessutom helt underbar film måste jag säga.

Wall-E är ju bara för söt, jättefin animation! <3

2009-02-24 @ 18:34:22
URL: http://forhoppningarockregnbagar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Han är bäst som jokern!

Men det var ju lite trist hur fruktansvärt förutsägbart det var att Heath skulle vinna. Jag hatar att säga det men om han varit i livet skulle konkurrensen för det priset varit MYCKET större för de andra som var nominerade var minst lika bra. Men det var ju så gott som klart redan från början att Heath skulle vinna det. De hade aldrig en chans.



Milk är världens underbaraste film. Jag ska gifta mig med den.

2009-02-24 @ 20:06:56
URL: http://djavulijeans.blogg.se/
Postat av: Sandra

Han är bäst som jokern!

Men det var ju lite trist hur fruktansvärt förutsägbart det var att Heath skulle vinna. Jag hatar att säga det men om han varit i livet skulle konkurrensen för det priset varit MYCKET större för de andra som var nominerade var minst lika bra. Men det var ju så gott som klart redan från början att Heath skulle vinna det. De hade aldrig en chans.



Milk är världens underbaraste film. Jag ska gifta mig med den.

2009-02-24 @ 20:07:39
Postat av: Rads!

Ja, fast hade han fortfarande levt, så hade jag fortfarande velat att han skulle få priset lika mycket.

2009-02-25 @ 19:06:39
Postat av: Sandra

Jo men om han inte gjort det så hade han haft svårare att vinna det. Nu blev det plötsligt noll konkurrens.

2009-02-27 @ 18:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0