I know many who are worse off than you...

...but you stick to your f***-ups like their made out of glue.
The Ark - Little Dysfunk you.







Idag är en sån där dag när jag börjar gråta till The Ark och absolut inte ska lyssna på Lars Winnerbäck.

Jag har idag insett att jag har extremt höga krav på mig själv, eftersom jag insåg att jag föraktar mig själv för att jag inte kunde göra bättre ifrån mig på ett prov än vad jag gjorde.
Jag insåg också att om jag får skriva omprov kommer jag att köra ned mig själv i botten under tyngden av mitt självförakt och att jag kan inte tänka mig något värre än ett IG i betyget.

Jag insåg även, när jag kommit hem, att mycket av detta har sin grund i mitt behov av bekräftelse från min far.
När jag försökte få åtminstone lite sympati för att det gått dåligt fnös han att jag "Tydligen inte läst på tillräckligt".
Det var tillräckligt för att få mig att knäckas totalt.

Min kusin och min mor å andra sidan försökte med tröstkramar i sms, uppmuntringar om att omprov inte var så illa och att de tänkte på mig.
Jag hade nog behövt lite sånt från den delen av min familj som faktiskt är närvarande i mitt liv.

Ska bara försöka bygga upp mig någorlunda innan jag får tillbaka provet. Jag kan inte göra något åt mitt resultat nu ändå.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0