Jag vill känna mig fri, fri, fri...

...det är min filosofi, fi, fi
- Nationalteatern - Kolla Kolla







Just nu älskar jag:


The Ark - jag tror att det faktum att jag inte kan gå en hel dag utan dem just nu beror på en intensiv längtan till sommarlov och sol

Fight Club - Jag har sett filmen ett antal gånger samt läst boken på bara några dagar nu.

Sms - Snabbt, enkelt sätt att påpeka för människor jag inte träffar så ofta att jag ännu lever utan att jag behöver säga ett ord i telefon. Underbara kompromisser säger jag bara.

Poesi - Jag har haft väldigt många (bra) diktidéer på sistone. Det känns skönt att skrivglädjen kommit tillbaka.

Nationalteatern - Har nog sin grund i att jag saknar mor och moster lite.

Choklad - Men det gör jag ju jämt. Ingen större skillnad mot tidigare alltså

Mitt Jesus Christ Superstar-program - Alla de fina bilderna fick igång mig att börja måla igen. Det är jätteroligt.

Bibliotekets "Bokbytarhylla" - Mariestads satsning på att kunna lämna in sina gamla böcker och plocka med sig någon annans är helt underbar. Fick nyligen tag i en tidig tryckning av Borta med vinden på engelska och ett nästan oläst exemplar av P.S. I love you!. Helt gratis och alldeles, alldeles underbart.



Just nu ogillar jag:

Sömnlöshet -
Just nu bekämpas det med intensiv styrketräning á la Kajsas danslektion i ettan ett par timmar innan jag ska sova.

Muskler - Träning har dock lett till muskelvärk. Värst är en av musklerna på sidan av halsen som gör fruktansvärt ont så fort jag gör något som är lite mer ansträngande än normalt med huvudet.

Gipsväggar - Låt oss säga att det är svårt att analysera en reklamfilm då ens bror spelar Ozzy Osbourne så högt i rummet brevid att man ser Obamas läppar röra sig men hör absolut ingenting.

Kyla - Förr eller senare kommer jag behöva cykla i det här vädret och det vill jag egentligen inte.

Avstånd - Det vore så mycket skönare om jag faktiskt bara kunde köpa med mig en förpackning halstabletter och gå upp med till min stackars kusin eller om jag kunde hjälpa mamma med bearnaisesåsen som hon inte kan laga...

Läxor - Plugg, plugg, plugg. En av tre saker den här helgen är avklarad i alla fall. Ska ta itu med resten då jag vilat ett tag. 



Dagens YouTube: 
 http://www.youtube.com/watch?v=Nbkd9LFPs4Q

Motivering:
"Jag skulle vilja börja den här intervjun med att prata om dina fötter."
Citatet säger allt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0