Sleep pretty darling, do not cry...

...and I will sing you a lullaby.
- The Beatles - Golden Slumbers







Jag är dålig på att uppdatera här.
Men när jag inte mår på topp är det inte lika roligt att skriva längre.
Men jag försöker. Tro mig, jag försöker.

Det jag grämat mig för är över nu och jag borde slappna av. Men jag är rädd att jag ska bryta ihop eller bli sjuk eller dylikt om jag gör det.
Går på alvedon och C-vitaminer och går runt med min andra medecin i väskan ifall den skulle behövas. 

Jag vill ut och fota igen. Men inspirationen tryter.

*

Nog om mitt elände. Jag kan ju påpeka att musikimprovisationen som ska redovisas på Onsdag fortfarande känns ovanligt bra. Jag har en plan för hur vi ska kunna finslipa vårt nummer lite imorgon och det kommer att bli toppen. 
Det är en ytterst passionerad historia om ett möte mellan två ensamma och olyckliga människor som vet att de behöver varandra, men till vad är de inte riktigt säkra på. 

På tal om teater funderar jag på att kika in på ett par av pjäserna Mariestads teaterförening arrangerar under våren.

Är mycket nyfiken på Panikteaterns tolkning av Tjechovs "Frieriet" som visas i bibliotekets sessionssal. Publiken bjuds nämligen in i spelet och är gäster i huset istället för utomstående publik. 

Lorcas "Blodsbröllop" ska även den sättas upp. Har inte fått något direkt grepp om just denna föreställning men handlingen är intressant nog för att jag ska vilja se den i alla fall. 

Det var inte så lång tid sen jag var på teater men jag saknar det ändå. 
Det känns så mycket lättare att kunna glömma omvärlden för en stund. 

*

Vissa dagar förvånar mig. 
Vissa dagar är riktigt riktigt bra. 
Andra är riktigt riktigt dåliga

Båda förvånar mig för att de är så långt ifrån den grå dimman jag vandrar runt i. 



Dagens YouTube: 
 http://www.youtube.com/watch?v=3PU5Tsx36E0

Motivering: 
Utsökt utförd liten historia om tango och om att leva sin dröm och aldrig, aldrig sluta hoppas fast allt har blivit hemskt och grått.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0