Time will crawl...

...and our mouths run dry.
- David Bowie - Time will crawl



"Fredagsmys"

Denna gång med skådespelaren och artisten Mos Def



Mos Def upptäckte jag som skådespelare i "Liftarens guide till galaxen" där han gjorde en bra prestation som Ford Prefect trots omöjligheten i försöket att göra film av en av världens bästa ,och kanske rörigaste, böcker.
Sedan såg jag honom i "Be kind rewind" som jag älskar eftersom jag tycker att idén är orginell och att resultatet blev en riktigt söt film.

Eftersom Mos är rappare kan jag inte säga att jag gillar hans musik, men jag diggar hans stil som skådespelare.

-"I think if we don't use the word "shortie" for the next hundred years... I'm not sure how that's going to help... but I'm sure that it will."


Film: Napoleon Dynamite



En helt underbar film som lyckas vara rolig utan att det egentligen händer något.
Jag vet inte säkert men jag hoppas att Mos skulle uppskatta humorn i den, om inte annat tänker jag tvinga honom. Alla borde se och skratta åt det här guldkornet till film.

Snacks: Grönsaker med dipp eftersom Mos är vegetarian.



//Sandra

Kommentarer
Postat av: Rad

Ja du... Napoleon Dynamite. Den är hur kul som helst, även fast - som du säger - det knappt händer något i den.

Den är så ful! haha

2009-06-06 @ 21:40:04
Postat av: Sandra

Den är bäst! <3

2009-06-08 @ 22:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0