Do you have one really funky sequined space suit?

"or do you have several ch-changes?"
- Flight of the Conchords - Bowie's in space.



Skriver lite tidigare denna veckan eftersom det är midsommar imorgon och jag och familjen traditionsenligt åker till Dalarna.
Det kommer förstås att regna så nu gäller det att packa smart.



"Fredagsmys"

Idag med killarna från Flight of the Conchords, Brett och Jermaine.



Jag upptäckte Flight of the conchords första gången i en kvicktänkt och rolig intervju i Rolling Stone.
De beskriver sig själva som "Formerly New Zealand's fourth most popular guitar-based digi-bongo acapella-rap-funk-comedy folk duo (having been bumped by a tribute band of themselves, Like of the Conchords)" Bara det gör det ju värt att kolla upp dem.
Efter det sökte jag på YouTube och upptäckte tv-serien som är ett riktigt guldkorn när det kommer till humor om du frågar mig. Särskilt David Bowies uppdykanden är sevärda.
När serien sedan kom till sverige följde jag den slaviskt, den är som sagt, hysteriskt rolig och när det nu pratas om en andra säsong blir jag väldigt glad.

Film: Labyrinth



80-tals kitsch när det är som bäst.
 
Snacks: Popcorn. Jag skulle döda för en skål popcorn just nu.



Dagens YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=gxtbJf5E9i4

"Sorry about the table Brett" är lika roligt varje gång.



Ha en underbar midsommar!

//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0