You're the best friend that I ever had...

...I've been with you such a long time, you're my sunshine.
- Queen - You're my best friend.



Fredagsmyset är tillbaka!
- Kanske bara för den här veckan... kanske för gott. Man vet aldrig med mig.
Det känns faktiskt lite sorgligt att jag faktiskt behövde kolla upp hur de här inläggen brukade vara uppbyggda.

I alla fall... dagens fredagsmys ska vara med den person som jag helst umgås med en fredagkväll i vanliga fall (Ja, hellre än David Bowie/Duff McKagan/Poppy Montgomery/Audrey Hepburn),
Ida.

Jag tänkte också att det kan vara vettigt att dedikera ett helt inlägg till min älgbror, för det förtjänar hon.



"Fredagsmys"



"Ni verkar sitta ihop lite... som vänner alltså."
- Sandras kusin Sofie

Vi understryker ganska ofta att vi faktiskt inte gör det. Vi gör faktiskt saker utan varandra också, men ändå är det väl så att vi på något plan faktiskt gör det.
Ida är bland annat expert på att skicka sms precis när jag tar upp mobilen. Det är lite lätt obehagligt men man vänjer sig till slut.

Jag är så oerhört glad över att jag har en vän som ringer mig när jag måste vänta två timmar på en buss hem och som pratar tills min mottagning försvinner alternativt mobilen dör.
Det låter inte så viktigt, men det är då jag verkligen behöver det.

Vi känner varandra utan att egentligen veta allt om varandra, och det finns aldrig någon press på att vi "måste" göra något när vi umgås med varandra. Vi kan utan att få tråkigt sitta och dricka kaffe bakom aulan i ett par timmar eller roa oss med Idas favorittidsfördriv musikquizzar på internet en hel kväll.
Självklart hittar vi på saker också, som musik-drinking games med alkoholfria drinkar (glassdrinkar med piggelin och fruktsoda rekommenderas dock inte).

Film: Garden State



För att det är en underbart mysig liten indiefilm som vi båda tycker om men som vi faktiskt aldrig sett tillsammans. Vi borde också titta på Björnbröder 2, men det står på vår "Att göra"-lista så den får inte vara med här.
Garden State är en film jag rekommenderar varmt. Natalie Portman är en fantastisk skådespelerska som jag beundrar mycket och filmens soundtrack är riktigt, riktigt bra. (Innehåller bland annat bandet The Shins som Ida fick mig att upptäcka. - Lyssna på dem här: The Shins på Spotify )  

Att äta: Amerikanska pannkakor

(Lite nytt ska det väl ändå vara såhär när jag beslutat att låta min blogg handla mer om mat)



Amerikanska pannkakor är något min mor gjort till mig och mina syskon hundratals gånger och något jag själv gjort till Ida ett antal gånger, och det passar sig visserligen kanske bättre en lördagmorgon, men det är ändå ett recept jag förknippar med Ida och gärna delar med mig.

Recept på amerikanska pannkakor:

4 2/3 dl mjöl
1 tsk salt
1 msk socker
2 tsk bakpulver
2 ägg
3 1/2 dl mjölk
2 msk smält smör

Rör ihop ingredienserna,
hetta upp olja (tex. raps- eller solrosolja) i en stekpanna eller plättlagg.
Klicka ut smeten och stek.

Servera med rikligt med äkta lönnsirap och smör!




Dagens YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=_o0kxyEgLT8

- För att det kan vara det roligaste ögonblicket i That 70's show, någonsin, och för att det var Ida som visade det för mig från början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0