Yes I would give my heart gladly...

"But each day when she walks to the sea, she's looking straight ahead, not at me."
-Frank Sinatra - The girl from Ipanema







"När någon man älskar dör är det som om den personen lämnar en med hälften av det liv man haft tillsammans. Den människa man var i den andres ögon dör också med honom/henne."

citat ur "Guppy till kvällsmat" av Marika Cobbold Hjörne

*

När någon man älskar dör känns det som om man inte uppskattade tiden man hade tillsammans tillräckligt, som om man inte minns den ordentligt. Det kanske är för att halva historien försvinner med den andre... man önskar innerligt att man skrivit ned allt tillsammans.

Det är förstås omöjligt i praktiken, men det skulle vara underbart att ha det bevarat i skrift, från båda personernas synvinkel.

Ta vara på ögonblicken. Vartenda ett.

Kanske borde man skriva ned det som är viktigt för en?
Jag fick en skiva av Ida idag, det var jättefint. Jag har gett bort några sådana själv men aldrig riktigt förstått hur betydelsefullt det är att någon lägger ned tid på att leta upp låtar de tycker berättar något om en. Jag har aldrig riktigt förstått hur omtyckt det får en att känna sig. 

Men det gör jag nu.

Dessutom har jag skrivit ned hur det kändes nu, här på min blogg, då kanske jag kommer ihåg det även i framtiden.



Dagens YouTube: 
http://www.youtube.com/watch?v=vqPpmTgdY-M

Motivering: 
Ett Whose Line klipp som är för bra för att missa. Wayne som ALLA tre hyenorna från Lejonkungen stjäl showen helt.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0