Jag vill bara sitta här med benen i kors...

Jag vill inte beveka dig
att göra någonting du inte vill
men inte heller förneka mig
och påstå att jag inte duger till

Så vad vill jag då?
det är enkelt att förstå
Jag vill bara sitta här med benen i kors
och varför vill jag det?
det är inte svårt att se
för att du sitter bredvid förstås

Jag vill inte stressa dig
och jag vill inte pressa dig
men jag vill säga högt och klart
vad jag finner underbart
och du är det skönaste jag vet

-Lisa Ekdahl - Benen i kors






Det är en "sån" dag idag. En sådan där dag som är fylld med blandade känslor... ångest, glädje, tårar, lättnad och oro.
Just nu vill jag bara låta tiden gå och problemen lösa sig själva.

Alla problem är dock inte sådana. Alla problem löser inte sig själva.

Jag önskar att det vore lättare för oss människor att släppa taget om det förflutna, glömma framtiden, bara aktion-reaktion. Som teater.

Varför kan inte världen vara sådan?

Varför kan inte hela världen vara en scen och varför, varför, varför kan jag inte bara lämna skorna i farstun, gå upp i rampljuset och göra allt det där som jag tror att jag inte vågar.
Det är så lätt inför 300 personer i en fullsatt salong... det är så himla svårt att göra samma saker utanför scenen.

För då är det mina riktiga känslor som jag leker med.



Dagens YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=s9FEvH84y9I

Motivering:
Jag har alltid haft en thing för lite halvtöntiga tv-serier. Att Duff McKagan spelar hårdrocksvampyr i en gör det ju inte precis sämre. Hahaha. Den är så fånig att det blir lite coolt. Se den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0