Money, so they say...

...is the root of all evil today.
- Pink Floyd - Money





"Deny thy father and refuse thy name;
Or if thou wilt not, be but sworn my love,
And I'll no longer be a Capulet."

- Juliet - Romeo and Juliet, Act II, Scene II



Det här skulle kunna bli ett deprimerande inlägg där jag skulle kunna älta om mig och min mamma och den kalla men glasklara dialogen oss emellan just nu.

Skulle kunna bli ja,
men om jag gjorde det så skulle ingen längre vara intresserad.
Det handlar ju trots allt inte om allmäna problem, utan personliga.


Idag var jag i Skövde och inhandlade de söta, billiga ballerinaskorna som jag behövde. 
Jag prövade inte ens några pumps!
Det gör mig faktiskt lite stolt över mig själv. 

Jag började då fundera på hur många av mina inköp som egentligen var onödiga, 
och framför allt hur mycket jag kunde tjänat på att inte köpa dem och sparat pengarna...
Siffran är svindlande.

Sedan insåg jag att emellanåt känns det ganska bra att köpa något onödigt,
något för att skämma bort sig själv.
Så länge man inte ångrar sig så känns det faktiskt ganska okej att köpa onödiga saker.

Jag har ett par gula högklackade skor till exempel.
De var kanske inte världens mest motiverade och välbehövda skoinköp...
men de var på rea och de gör mig lycklig varenda gång jag tar på dem.


Då känns det nästan nödvändigt med onödiga saker.


//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0