There's nothing I enjoy like a horrible muddle.

"And there isn't any need for me to spout it."
The Rum Tum Tugger - musikalen Cats.  







Idag när jag upptäckte att jag inte bloggat på två månader insåg jag att jag verkligen borde ta tag i saker när jag säger att jag ska göra det.

Det är ju så att jag lovar mig själv dyrt och heligt att jag ska skriva ofta, och i perioder gör jag det... sedan händer det en massa annat och jag försummar bloggen istället för att skriva av mig på den.

Jag uppdaterar ju min andra blogg så gott som varje dag, men citat är inte så tids- och tankekrävande som att skriva en bra bloggtext.

Egentligen borde det inte vara så svårt för mig att skriva korta, tänkvärda texter om min vardag.
För jag gör det hela tiden när jag skriver poesi.

*

Solen skiner idag och jag har varit på ett rutinmässigt besök i stan med pappa och Satu.
Vi handlade lördagsgodis och jag funderar över hur länge jag kommer att följa med dem för att göra det.
Jag fyller arton om en månad och då är det väl tänkt att jag ska vara vuxen gissar jag.
 
Vuxen och inte behöva lördagsgodis.


Men vad vore livet utan Zoo-klubbor, Dumle och Center?

Jag är nog lite godisberoende är jag rädd. Emelie skulle säkerligen påstå att det är för att jag är singel.
Men Emelie vill ju förvisso fixa ihop mig med folk jag inte är intresserad av.
Egentligen kanske det handlar om att hon inte vill vara ensam i gänget med pojkvän.

Jag förstår henne lite.
Ibland undrar jag om jag faktiskt längtar efter att ha någon speciell person i mitt liv på det sättet
för det känns inte altlid så.

För det mesta är jag väldigt nöjd med min situation som den är.
 
Detta kan ju grunda sig i att jag har lärt mig att avsky att vara kär eftersom det har lett till att mitt hjärta har krossats så många gånger.
Jag kanske bara är rädd och har lärt mig att det är lättast såhär.


Återigen en tanke som jag kan grubbla över i en evighet.
Men grubbel är inte hälsosamt.

Borde istället göra något nyttigt.
Skriva manus eller börja jobba på tavlan som jag lovat mig själv att göra tex.


Ska nog lägga favoritblandskivan i CD-spelaren och sätta igång med arbetet.


//Sandra



Dagens bloggtips:
http://finest.se/userBlog/?uid=19001

Motivering:
För att jag sällan läser andra människors bloggar... men i sällsynta fall hittar jag sådana som verkligen inspirerar mig till att skriva. Som den här.

Dagens YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=MfaSpm1JuDM

Motivering:
Kan vara bra för att man ska förstå lite av vad tidigare nämnda blogg handlar om. Dessutom är de ju så sjukt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0