Is there a chance?

"A fragment of light at the end of the tunnel?"
- A fine frenzy - Ashes & Wine



Eftersom det från och med imorgon är officiellt sportlov för mig så har jag beslutat att jag dagen till ära ska berätta hur man får dagarna att gå utan vintersporter.

För er som inte redan vet kommer jag nämligen att befinna mig i Skåne, som alltid, där det aldrig/sällan finns snö nog att ägna sig åt min sportlovsysselsättning, längdskidor.


Istället kommer mina dagar att spenderas framför öppna spisen med en god bok, ute i bastun, eller i sängen med ett antal mancandy-späckade DVD:er.






Detta sportlov läser jag:


  • Att skriva historia av Stephen Fry
  • Varg Veum-böckerna av Gunnar Staalesen
  • Bläckhjärta av Cornelia Funke
  • What's eating Gilbert Grape? av Peter Hedges
  • Stephanie Plum-böckerna av Janet Evanovich
  • American Gods av Neil Gaiman




Mancandy DVD-tips:


Peter Pan (2003)

Mancandy i filmen: Jason Isaacs i dubbelroll som både Kapten Krok och Mr. Darling.


En förlorad värld (2008)

Mancandy i filmen: Matthew Goode med sin otroligt sexiga brittiska accent.


Van Helsing (2004)

Mancandy i filmen: Har två guldkorn i form av Richard Roxburgh och Hugh Jackman


Förnuft och känsla (1995)

Mancandy i filmen: Alan Rickman som den mystiske och smådryga Col. Brandon.


Entrapment (1999)

Mancandy i filmen: Sean Connery i sitt absoluta esse.


Lolita (1997)

Mancandy i filmen: Jeremy Irons lyckas med det omöjliga och gör en av tidernas mest vidriga karaktärer attraktiv.


Across the Universe (2007)

Mancandy i filmen: Både Joe Anderson och Jim Sturgess är fantastiskt trevliga att se på och sjunger dessutom som gudar båda två.


Velvet Goldmine (1998)

Mancandy i filmen: Jonathan Rhys Meyers må spela androgyn, bisexuell popstjärna men han är fortfarande lika snygg.


Chocolat (2000)

Mancandy i filmen: man kan bara inte ha en sån här lista utan Johnny Depp. I kombination med chokladen i den här filmen blir den en av tidernas mest idealiska sportlovsfilmer.


*

Om man har noll intresse av snygga män (För den möjligheten finns ju och innefattar ca. hälften av befolkningen) kommer här en liten lista på mina filmfavoriter med kvinnligt ögongodis.


Imagine me & you (2005)

-Piper Perabo är fruktansvärt vacker och Lena Headey coolt snygg i den här charmerande brittiska filmen.


Blonde (2001)

- En av, i mina ögon, världens vackraste kvinnor idag,  Poppy Montgomery spelar en av världens vackraste kvinnor förr, Marilyn Monroe.


Frukost på Tiffanys (1961)

- Audrey Hepburn måste vara bland det vackraste som gått i ett par högklackade skor


Moulin Rouge (2001)

- Jag kan inte vara den enda som tycker att Nicole Kidman i denna film faktiskt är minst tio gånger snyggare än vad Ewan McGregor någonsin kommer att vara.


Charlies Angels (2000)

- Jag har inte mycket till övers för Cameron Diaz men Drew Barrymore och Lucy Liu är brilljanta och snygga i detta lite halvkassa försök till modernisering av en bra tv-serie.


Garden State (2004)

- Natalie Portman är lika söt som alltid i denna film med ett brilljant soundtrack.





Självklart har det hela med personliga preferenser att göra och det finns många fler attraktiva skådespelare/skådespelerskor där ute än vad jag nämnt nu, det här är endast några tips för att få igång dem av er som, liksom jag, inte har något att göra under sportlovet.


Gå ut och hyr en film! Frossa i godis och varm choklad och rocky road-glass!

Begrav er sedan under täcket och glo på en film - antingen själva eller i sällskap med en god vän, syskon eller käresta.


Tänk på att det är alla hjärtans dag den 14! Den dagen ska man ta hand om de man älskar. Inklusive sig själv.

Våga unna dig själv något!


Kommentarer
Postat av: Coleen

GARDEN STATE! :D Hihi. Ja, Nathalie Portman är hur söt som helst i den. Faktiskt. Och hon lyssnar på The Shins ^___^

Förresten så ser Jonathan Rhys Meyers ut som Keira Knightley på dendär bilden...

Och förresten igen så har jag läst ut Gilbert Grape-boken. OCH sett filmen. Jag måste motvilligt erkänna att Leonardo är väldigt bra i den, och lika motvilligt att Mr. Depp gjorde mig LITE besviken. Men inte så mycket.



Hoppas att du har det bra i Skåne. Saknar dig Rye <3 Ska skicka sms och sånt så fort jag fyller på mobilen :D

2009-02-08 @ 23:30:13
URL: http://tripp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0