I've lost all resistance...

... and crossed some borderline.
- Wicked (the musical)







Jag har drabbats av en universalsjukdom.

Jag tror faktiskt att det är en sådan, ett sådant som de flesta i världen gör,

När någon frågar hur det är så svarar jag:
"Jotack bra." eller "Det är okej."

Fast det inte alls är så.
Fast jag kanske har haft en urusel dag och mått dåligt i månader och inte sovit ordentligt och har ont i nacken och migrän...
...så svarar jag att det är bra.

För det är lättast så.

Inga jobbiga följdfrågor som kan vara svåra att svara på.

Det är lättast att inte säga sanningen.

Det är lättast att inte säga
"Det är åt helvete med mig. Tackar som frågar. Hur är det med dig själv?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0