My hands shake, my knees quake

"...it's everyday, same way.

'Cause then came you
Then there's you
I keep your picture in my worn through shoes

...

If you let me, I'll know just what to do."

- Joshua Radin - Someone else's life







"Jag var rädd att livet skulle vara som det såg ut, meningslöst... det är jag nog fortfarande... att allt är meningslöst, att inte allt är möjligt."
- Noomi Rapace

Jag vet verkligen inte vad jag ska bli när jag "blir stor". Visst har jag tänkt på saken och kommit fram till ett antal alternativ, men jag är inte helt säker.
Hur kan man någonsin vara helt säker på att det man tycker verkar som en bra idé nu verkligen är det man vill spendera resten av sitt liv med att göra?
Jag är ju inte samma person nu som jag var för tre år sedan när jag började gymnasiet och jag förutsätter att jag inte kommer vara samma person idag som jag är om tre år.
Man förändras ju som människa, hur ska jag då kunna veta vad jag vill göra resten av mitt liv? - För det skulle ju kännas surt om jag spenderar tre år på en högskola och pluggar något som jag efter tio år ute i arbetslivet kommer på är långt ifrån det jag vill hålla på med.
Orkar man börja om från början och plugga igen då? ... jag vet verkligen inte.

För som sagt, hur ska man veta?

Jag gillar dock att tänka att möjligheter alltid finns.
Om jag vill åka till England och jobba ett år så måste det finnas ett sätt att lösa det på.
Om jag vill bli polis och samtidigt driva en glasskiosk så går det också.

Det gäller bara att ha tillräckligt mycket driv och övertygelse att man orkar och kan se alla möjligheter som finns.





Blåbärsmuffins
(20st små, 10st stora)


125 g smör/margarin
2 dl socker
2 ägg
1,5 dl mjölk
4,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
Frusna blåbär


Sätt ugnen på 200 grader

Rör samman socker och margarin tills det blir pösigt. Tillsätt ett ägg i taget under omröring.
Häll i mjöl och bakpulver, varva med mjölken.
Tillsätt blåbär efter tycke och smak.

Fyll muffinsformar i papper eller plåt till 2/3 med smeten.

Grädda i 15-25 minuter beroende på storlek.



Dagens YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=Q01WCVrgQaU

Motivering:

För att Rufus faktiskt kan få George Michael att bli uthärdlig. Och för att deras lilla introdialog och den sista lilla intervjusnutten med Ben Folds är så söt. :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Fin bild Rye! Och Rufus är amazing. Helt amazing.

2010-03-28 @ 12:55:16
URL: http://bauhausfashion.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack love. Kudos till min kära mor dock. ;)

DU kan vara amazing by the way. <3

2010-03-28 @ 21:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0