Haven't changed, haven't much to say...

"...But man, I still think them cats are crazy"

- Thin Lizzy - The boys are back in town







För er som inte vet det så är jag ett presentfreak. Inte på det sättet att jag älskar att presenter (Ja okej, lite då. ;P) men för att jag älskar att göra presenter.
Oftast får jag en idé i huvudet, och sen kommer jag på att "det vore ju ännu bättre om jag gjorde det här också." och sen är karusellen igång och slutligen sitter jag där, som jag gör just nu, med ett x-antal presenter som förvisso hör ihop under ett visst tema, men som jag själv inser skulle ge de flesta skuldkänslor för att de inte är "lika bra på att komma på saker" som jag är.

Nu kan jag ju passa på att klargöra en gång för alla, oavsett vad jag ger er så finns det alltid en tanke bakom, eftersom jag tycker tanken är det viktigaste. Sen om den tanken ger mig fler idéer till presenter eller bara en enda det är en annan sak.
Som sagt, tanken är det viktigaste. Oavsett vad ni ger mig tillbaka så räcker det för mig att se att ni har tänkt.
Jag fick en gång ett skriv och ritblock med Fredrik Wikingsson på, och det var precis lika roligt för mig att få som den låda med stora chokladkakor jag fick många år tidigare.
Varför? - Jo för att den jag fick det av i fråga hade TÄNKT.

Helt enkelt, så länge ni inte köper en tröja som är precis likadan som en som ni sett mig i vid ett flertal tillfällen så kan ni andas ut.
Ni är inte okreativa på något sätt alls, oavsett om ni ger mig ljushållare, muffins, filtar eller egenhändigt gjorda tavlor och roliga böcker.
 


Idag fyllde min pappa år så jag gick upp tidigare för att göra födelsedagscupcakes till honom.
Han och jag hade dessutom pysselstund när vi försökte komma underfund med hur vi skulle få de överblivna cupcakesen att få plats i kylen.
Lösningen blev ett lager med bakelser på botten av en julskumslåda och ett hemmagjort "tak" av en ölburkspappförpackning. Snyggt var det inte, men funktionsdugligt!

Mina cupcakes blev fina i alla fall! (Den rosa är min kära systers):



Cupcakes (ca 12st små)

100 g smör
2 ägg
1 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

ev. skalet från en citron.

Sätt ugnen på 175 grader.

Smält smöret och vispa samman detta med äggen och de övriga ingredienserna.
Fyll muffinsformar till 2/3 med smet och grädda i ugnen i ca. 10 minuter eller tills de blir gyllenbruna.
Ta ut dem, låt dem svalna i formarna ca. 5 minuter, plocka sedan upp dem och låt dem svalna på galler.

Gör toppingen under tiden de gräddas.

Frosting

2,3 dl strösocker
0,8 dl vatten
1/4 tsk pressad citron
2 äggvitor
1 tsk vaniljsocker

Vispa med elvisp tills smeten blir vit och fast. (Detta kan ta ett tag, tappa inte tålamodet!)
Färga gärna med karamellfärg.

När cupcakesen svalnat kan du dekorera dem med toppingen och eventuella andra detaljer som silversockerkulor, strössel, kristyr och marsipandetaljer.



Dagens YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=QK8P_Bdb_Ds

Motivering:

För att jag saknar sommaren...
För att jag saknar tiden då man tittade på sommarlovsmorgon...
och för att jag saknar tiden när sommarlovsmorgon gjorde bra TV av ordet plåtskrälle, när fula peruker var ursäktligt och när Albin Flinkas hade som hobby att titta på möer.


Kommentarer
Postat av: ericafikapäronpaprika!!!

AAAAAAAAAAH JAG VILL TYP PUSSA IHJÄL DIG FÖR ATT DU GAV MIG ETT BRA CUPCAKERECEPT!!!!!!!! <3<3<3<3<3<3

MASSA KÄRLEEEEEEEEEEK !!!!

2010-04-01 @ 10:21:24
URL: http://www.ourdiary.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Hahaha. Du får gärna pussa ihjäl mig om du vill.

Glad att jag kunde hjälpa till. ;) Cupcakes are LOOOVE just like you my dear! <3

2010-04-02 @ 00:39:22
Postat av: Rad

Hm, ja jag har alltid haft lite ångest överhuvudtaget över att jag är dålig på att komma på presenter! :P

Och jag ska testa det där receptet någon gång! Såg jättegott ut!



Försöker ta tag i bloggandet igen o^_^o

2010-04-02 @ 12:03:55
URL: http://mellifluously.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0