Each day is taking us closer...

...While drawing the curtains to close 
This far, or further, I need to know. 

- Kings of Convenience - Sorry or please





Foto och redigering av min alldeles fantastiska och talangfulla bästa vän som fotat mig en hel del på sista tiden.
Kolla in hennes foton här: http://happytragedies.deviantart.com/



Nu var det länge sedan igen.
Kanske så länge sedan att ni börjat misstänka att jag glömt bort min blogg helt...
men icke. Det har bara varit en väldigt fullpackad, stökig, jobbig, underbar, uttmattande, krävande och alldeles fantastisk produktionstid och efter det har jag sedan behövt tid att återgå till det normala.
Men nu är det alltså dags och jag tänkte återöppna mitt Baker Street med ett alldeles eget recept.
När min allrakäraste Annie fyllde år för några veckor sedan bakade jag nämligen muffins till henne. Hon fattade särskilt tycke för en av sorterna och bad om receptet, och det är då jag får problem.
När jag bakar, särskilt muffins, kombinerar jag recept och ingredienser efter tycke, infall och smak. Det är sällan jag håller mig till ett enda.
Eftersom det ändå varit hennes födelsedag så satte jag mig och komponerade ett eget ungefäreligt recept, och det är det som jag nu tänkte delge här.



"Miss Scarlet claims innocence"
(Hallonmuffins med vit choklad, ca. 10st stora eller 20st små)

125 g smör eller margarin
2 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 1/dl mjölk
2-3 dl hallon
200g vit choklad

Smörj muffinsformarna eller ställ ut pappersformar.
Sätt ugnen på 200 grader

Rör matfett och socker pösigt, tillsätt ett ägg i taget under omrörning.
Blanda i vaniljsocker och hallonen.
Smält 150g vit choklad och rör ned detta i smeten. 
Tillsätt mjöl och mjölk omväxlande under omrörning. 
Tillsätt slutligen bakpulver, häll upp i formar och grädda mitt i ugnen i 15.20 minuter. (Eller tills muffinsen är gyllenbruna och inte kladdar vid stickprov) 
Ställ muffinsen på en plåt för att svalna och när de gjort det smälter du de sista 50 grammen vit choklad (Använd gärna mer) och garnerar muffinsen med detta. Toppa eventuellt detta med färska hallon och låt stelna.



Dagens YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=GD3s0knCCtA&

Motivering:

Hamlet 2 är en fullständigt absurd och hysteriskt rolig film som min pappa hittade när han satt och zappade framför TV:n en kväll. Men det går inte att förklara, den måste ses för att förstås.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0