Milk and toast and honey

...Ain't it funny how things sometimes look so clear and feel so near?
- Roxette - Milk and toast and honey





Emellanåt roar jag mig med att inte jobba för pengar.
Detta innebär förstås inte att jag jobbar gratis, utan att jag jobbar åt mina vänner, förutsatt att de lovar att bjuda mig på fika eller bio eller något annat trevligt.
Jag är ju alldeles särskilt svag för fika, och allra särskilt thé.

Häromdagen gnällde min kära vän över det faktum att hon inte tyckte om sin bloggdesign, och det var ett av de där fallen då jag satte igån att jobba för en utlovad fika i slutet på månaden.
Absolut inget jag kan klaga över.

Även om mina webdesignerfarenheter inte är jättemånga, då jag främst jobbat med denna och min LiveJournal, men på sistone även fixat lite med de dagböcker jag på engelska håller i rollspelsform, och jag kanske inte är den mest skickliga eller effektiva, så tycker jag ändå att jag lyckades riktigt bra med den i slutändan!
Den förtjänar ju dessutom lite reklam:

http://mellifluously.blogg.se/

Det är nog den första av alla mina bloggdesigner som har menyn till vänster, slog det mig precis.
Bannern är självklart även den mitt eget verk. Det är faktiskt det jag är bra på då det kommer till webdesign. Banners. Jag kan nämligen säga att jag faktiskt har erfarenhet av det då jag sysslat med det i ett antal år, ända sedan mitt första inträde på ett FanForum skulle jag tro.
Just denna är baserad på min väns grundidé om en filmremsa, som jag sedan jobbade vidare på.

Ibland händer det också att jag jobbar utan löfte om fika.
Som när jag uppmuntrade min mor till att börja blogga till exempel... och som hon bloggar nu!
Jag har insett nu, på senare tid, att färgerna till väldigt stor grad påminner om de som prydde vår hall i mitt barndomshem efter att mor min gått lös på den. Detta var dock helt undermedvetet!

http://kullaparymmen.blogg.se/


Självklart är detta inlägg egentligen bara skamlös reklam för två riktigt bra bloggar. Vad annars?
De är för övrigt ganska sällsynta, de där riktigt bra bloggarna. De som faktiskt innehåller något vettigt.
Jag tror att i en bloggdjungel fyllt med dagens outfit, modetips och sminkinstruktionsvideos... då tror jag att vi faktiskt kan behöva en paus.
Visst tror jag säkert att modebloggar kan vara intressanta och välskrivna, men de är inget för mig.
Då föredrar jag bloggar som är något annat, och går ut på något helt annat än mode och utseende.

Det är så jag försöker hålla min blogg, även om det denna gång mest blev reklam!
Jag återkommer snart med ett nytt, lite mer välfyllt inlägg!


Förresten, har du en favoritblogg om just "något annat än mode och utseende"? Vill du sluta vara den enda i din bekantskapskrets som läser den? 
Jamen dela då med dig av den till resten av världen i en kommentar på detta inlägg! Det uppskattas säkert av fler än mig!


//Sandra


Kommentarer
Postat av: Rad

http://katastrofalaomslag.blogspot.com/ och

http://www.intealltid.se/

är roliga!

Och tack, trodde inte min blogg var Så bra. :P

2010-11-25 @ 16:37:37
URL: http://mellifluously.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0