Take strength from those that need you

...Build high the walls, build strong the beams.
- Phil Collins -
Two worlds



Dag 3: Mina föräldrar



"När jag undrar varför jag är så konstig, då tittar jag på mamma. Om jag fortfarande inte förstår. Då tittar jag på pappa."
- Annie

Det må inte ha varit jag som sa det. Men det stämmer i vilket fall som helst även för mig. För många kanske.
När mina föräldrar kom hem från BB med mig så var de tydligen så upptagna med att se till att jag mådde bra att de glömde bort att äta på hela dagen själva. Det hade ju just sett snyggt ut om de hade tuppat av på grund av näringsbrist över en sådan sak! Så långt gick det ju dock aldrig, som tur var.

Mor och pappa är skilda numera, och båda två är omgifta. Så nu har jag två familjer. En riktigt stor och en lite mindre. En möjligtvis lite knäppare än den andra. Men det trivs jag med.

Mor lärde mig laga mat, skala potatis och lyssna på musikaler. Jag har fortfarande inte lyckats lära henne göra pulverbearnaise.
Pappa lärde mig att älska 70/80tals rock och klassisk punk. Många gånger har jag frågat mig om inte teaterapan i mig kommer därifrån också egentligen. För även om mor min har avsevärt mycket mer scenvana än min far, så kan jag inte annat än undra ibland, om pappa inte hade varit alldeles fantastiskt scenmaterial. Att jag kan fixa smärre dataproblem, det har jag också pappa att tacka för.

Jag har två fina föräldrar, och två fina familjer. Mycket bättre än så kan jag ju egentligen inte ha det.



Dagens YouTube:




och


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0