So I'm a little left of center

...I'm a little out of tune. Some say I'm paranormal, so I just bend their spoon. Who wants to be ordinary, in this crazy mixed up world?
- Michelle Branch
- You get me



Dag 2: Mina hobbies



En hobby är alltså per definition något jag återkommande utför på min fritid för nöjes skull.
Jag börjar nu fundera på om jag inte var lite för detaljerad i min presentation. Om man har läst den så har jag redan täckt upp de flesta av mina hobbies. Ni får väl sluta läsa om ni blir uttråkade.

- Jag ritar/målar/skissar/klottrar. Om det så bara är krumelurer eller ögon eller hela akrylmålningar med massa färg. Jag älskar känslan av att ha ett blankt papper eller en blank pannå och känna mig inspirerad. Att låta visionen börja någonstans, med en färg eller en idé eller ett ansikte och sedan låta den sprida sig och få liv är fantastiskt.

- Jag skriver. Dikter, dagbok, fanfiction, noveller och rollspel. Jag har tre riktigt nära brevvänner som jag dessutom brevväxlar med på det gamla hederliga sättet. Papper penna, kuvert och hutlöst dyrt porto. Men det är det värt. Personligen tycker jag att det är mer personligt och betydligt roligare att få ett riktigt brev än ett e-mail. Men det är ju inte alltid praktiskt förstås, det kan jag med att erkänna.

- Matlagning. Jag älskar att laga mat. Oavsett om jag hjälper mamma med något stort och krångligt som jag aldrig gjort förut, eller om jag gör eggy in a basket. Sedan bakar jag i mängder också! Om jag får och inte äggen är slut.

- Jag stickar och jag syr. Ännu mer av det sistnämnda nu när jag fått en symaskin. (Äntligen!)

- Jag spelar bas, munspel och tamburin, och så sjunger jag också! Ibland i band, oftast hemma i mitt rum eller på promenader till stan.

Sedan älskar jag ju att läsa, se på film och lyssna på musik också. En av mina hobbies skulle kunna vara blandskivor nu när jag tänker efter riktigt noga. Både att lyssna på andras och göra egna. Jag gör dem och får dem av mina brevvänner och Coleen och det finns mängder att hitta på internet om man letar lite.
Och när jag kan och har råd att åka någonstans eller det är fint väder och jag kan gå eller cykla så umgås jag ju med mina kära vänner också förstås.

Jag skulle förstås vilja säga att jag älskar att sminka, att det faktiskt inte finns mycket som är bättre än att spruta eld och att jag är en riktigt teaterapa. Men för tillfället är det inget jag gör på fritiden. Det är mitt jobb.
Självklart klagar jag dock inte över att jag får betalt för att saker som jag tycker är fruktansvärt roligt. Faktum är att jag kanske skulle ta och börja försöka tjäna pengar på allt det där andra som jag också älskar!
...Men då skulle jag ju inte heller ha några hobbies. Och det vore ju faktiskt rätt trist.



Dagens YouTube:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0