Supercalifragilisticexpialidocious!



Nu var det länge sedan igen.
Jag lovar mig själv att jag ska skriva, upprepade gånger. Men sedan tycker jag inte att jag har något bra att skriva om, och då låter jag bli.

För tillfället sitter jag och ser på Mary Poppins, hiskeligt dubbad på svenska och äter omelett. 
Just denna omelett skulle anses misslyckad av de flesta som såg på den, men jag tycker inte att den är det. 

Jag har gjort misslyckade omeletter i mitt liv, och till dem räknar jag de som av någon anledning inte smakar gott över huvudtaget. Jag räknar inte de som jag, som denna, misslyckats med vändningen. För det är ofta det som är problemet. Omeletten är inte hel. 
Men själva grejen är ju att även om omeletten är trasig, så kan den ju fortfarande smaka gott. Och om det smakar gott, så tycker jag inte att den är misslyckad. 
En gång skulle jag göra chokladrutor men glömde mjölet, då fick det bli chokladrån istället. Sedan skulle jag göra chokladmousse men saknade grädde, och det slutade med att jag improviserade med det jag hade istället. Och det blev en helt fantastisk liten efterrätt i slutändan. Chokladrån med yoghurt och honungscréme.

Visst är det en fördel för ögat om maten dessutom är vacker att se på, och en misslyckad omelett gör sig inte på en middag (även om jag minns att omeletterna jag gjorde förra midsommaren blev långt ifrån perfekta och den ena serverades till slut ändå. Men det kanske var så att den faktiskt blev bra, eller hur var det egentligen Coleen?) Men till lunch tycker jag helt klart att det är mer okej att äta trasiga omeletter, så länge de smakar bra!


På tal om omeletter är den bästa omeletten jag någonsin ätit för övrigt den som intogs på en liten sportbar/vandrarhem i Amsterdam under våra irrfärder i Europa i höstas.
Det hade egentligen inte jättemycket med smaken att göra, eller det faktum att den faktiskt var mycket hel och fin, utan mer på att vi spenderat nästan en vecka i Frankrike innan och inte ätit ordentlig frukost på hela den tiden. Då är det helt underbart att få Pickwickthé och en tomatomelett på morgonen.
Omständigheterna gör ibland maten så att säga.

Kommentarer
Postat av: Coleen

Hehe midsommaromeletterna var inte så fina men den vi åt var i alla fall ätbar x)

Åh jag saknar pickwick-te! Mitt är slut för läängesen...

2011-01-14 @ 15:40:30
Postat av: erica

så sant som det var sagt!! även fast jag inte är så förtjust i omeletter över huvud taget.. :p

2011-01-14 @ 16:01:07
URL: http://dunderhonung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0