"Clamour for glamour"

"...So come and get it
Get it good
Like I knew you would"
- The Ark - Clamour for Glamour







Glitter!


Jag skulle vilja göra en tidsresa
Till 1972
Och sno med mig Ziggy Stardusts röda stövlar
Med gröna snören


"Wham, glam, thank you m'am!"


Sedan skulle jag springa nedför den snöblaskiga gatan
här hemma
Med illrött hår,
Ett enda örhänge,
Skinnbyxor och glittrig tröja

Jag skulle sjunga
gamla hits av Sweet och T-Rex
för full hals.
Jag skulle dansa runt, runt, runt
till nattens gnistrande musik



Jag skulle hångla med Ola Salo
I gatlyktans röda sken
Medan snön föll som konfetti runtomkring oss



Jag skulle vara där stjärnorna är
Ljusår härifrån
Där jag vill vara.

- Sandra Norrgård 2009



Dagens YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=Qg_9ikpFHEo

- För att den är hysteriskt rolig

*

Dagens ANDRA YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=cVUecPhQPqY

- För att det är ett av de bästa TV- utttalanden  jag någonsin sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0