Looks that kill


Som jag gissar att många av er vet, så är jag ett stort fan av Mötley Crüe,
och detta inte bara för att de är huvudpersonerna i tidernas bästa rockbiografi The Dirt och gör musik jag tycker om, utan även för att de har tagit helt fantastiska promotionbilder under åren.
När det kommer till Mötley Crües promotionbilder så är det nämligen såhär,
Frågan om vad som gick fel är helt oväsentlig. Svaret är alltid att ALLT gjorde det.

Jag skämtar inte.



Oftast handlar det om grundläggande, helt normala bandbildskoncept, som sedan flippar ur. Som denna till exempel. Om nu inte Vince fått för sig att det var sexigt att suga på tummen och Nikki inte stört sig på den där snorkråkan, då hade det varit lugnt. Men som det är nu kan inte ens Micks coolhet eller Tommys sug i blicken rädda den här bilden.


Ytterligare en bild som kunnat vara bra om det inte vore för att basisten av någon anledning är placerad i förgrunden och Vince ser trött och förbannad ut längst bak mot väggen.

Detta orsakar ju förstås en hämndaktion i form av nästa bild:


Där Vince förstås själv lyckas sabba bilden bara på grund av det intensiva behovet av att denna gång få stå längst fram.
Vad Tommy och Nikki gör orkar jag inte ens gå in på, men jag misstänker att Tommy har något i stil med Uppblåsbar Barbara alternativt blåsfisk på hjärnan, och Nikki tyckte inte att håret såg tillräckligt ut som att han stoppat ett gem i ett vägguttag.


Egentligen är detta inte den sämsta av bilder, utan den förstörs helt enkelt bara av konceptet.
Det är Mötley Crüe, i ett badkar ja. Och INGEN i hela världen kan komma på vem som kom på den idén och varför i hela friden det kändes smart.


Vince ser ut som att han är på semester, och ligger och solar på en strand där det är okej att ha handskar, och tights med hängslen, Nikki tornar helt avslappnat och i lutning över honom medan Tommy försöker göra det bästa av det lilla hörn utrymme som fanns kvar utan att skymma Mick eller Vinces tights.


Vince ser ut som en Playboymodell på den här bilden, komplett med baddräktspose, Nikki lyckas se rätt cool ut trots att han står på det mest obekväma sätt som tänkas kan när du har på dig platåskor och tights. Och Mick ser varken särskilt obekväm eller töntig ut.

Men Tommy... Tommy...
Under 80-talet gjorde Tommy sak av att lyckas se ut som en transa på varenda bild, men den här bilden tar det hela till överdrift. Till och med bredvid Vinces baddräktslook och plutläppar lyckas han se mer feminin ut,
och det är rätt bra jobbat.


När Mötley till slut växte upp och en del av dem klippt sig så visade sig Tommy inte bara vara en av de minst feminina, utan han visar här också upp prov på hur fruktansvärt humoristiska promotionbilder kan bli om den ena parten på kanten är MYCKET längre än de i bandet som ställs i mitten.



På tal om hår så finns det väl för övrigt ingen som kan förklara exakt NÄR Mick Mars fick ett enmeterslångt hårsvall.
Jag gissar på extentions. Kan Slash så kan Mick.

Tommy är för övrigt den enda som verkar få in den rätta mentalpatientslooken här.



Eller ta den här bilden, Nikki, Tommy och Mick får in värsta sortens hårdrockslook, och de gör det bra.
Pekar finger och ser ut som rabiata vilddjur i all allmänhet...

Men då står Vince där. Och KRAMAS och ser till skillnad från de andra mer ut som en väldigt gosig liten dvärghamster med det där småtrötta leendet.
När jag tänker efter kanske det säger en del om Mötley Crüe som band.



Först fick den här bilden mig att skratta ganska högt för mig själv.
Sedan insåg jag inte bara att det är ett tecken på galenskap, utan att vad Mick håller i är helt klart en stjärngossestjärna, och att Vince har tillhörande strut på huvudet, och som jag har förstått det så är Luciatåg med stjärngosse en helsvensk företeelse.

Detta ledde mig till slutsatsen att den idiot som en gång satte julatteraljer i Mötley Crües händer... var svensk.

VAD TÄNKTE NI MED SVERIGE???!!!


Dagens sista bild får också bli den som från första början riktigt fick min uppmärksamhet att vändas mot hur fruktansvärt illa det kan gå om du är ett glamband på 80talet.
Tommy har rånat en tant, Hela Nikki ÄR ett par tights och man kan riktigt höra Vince ropa "kniiiip!"


Jag hoppas att ni har fått ett gott skratt, om inte annat åt det faktum att jag spenderat tid på att hitta dessa bilder,
och att jag har ännu fler men var rädd för att tråka ut er.

Kanske blir dessa killar ett återkommande segment, "Dagens Crüe", eller något i den stilen.
Den som lever får se!

//Sandra



Dagens YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=PYhGi65Lijg

Motivering:
Det slutar ALDRIG någonsin vara roligt! :)



PS. En liten hälsning till min terror-twin:



D.S


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2011-07-13 @ 01:30:37
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0