Oh simple thing where have you gone

...I'm getting old and I need something to rely on.
So tell me when you're gonna let me in,
I'm getting tired and I need somewhere to begin.

- Keane - Somewhere only we know





För väldigt, väldigt, väldigt många år sedan gick jag med i ett sällskap som kallade sig för Cake Sisters.
Vi var förvisso ett ganska litet sällskap, och vi gjorde väl egentligen inte så mycket väsen ifrån oss, men vi glittrade, det gjorde vi. Och älskade tårta.
Jag är fortfarande en Cake Sister, i själ och hjärta, även om jag nu inte pratat med resterande sällskap på länge. Vi splittrades och gick skilda vägar helt enkelt.
Men vi kommer nog kanske alltid att någon gång ibland, när vi vispar grädde eller äter tårta som blivit över sedan ett barnkalas eller tänker på Draco Malfoy eller karaoke, tänka lite på varandra och tiden som var.

För en gång kaksyster, alltid kaksyster.

Min mest nyfunna kaksyster måste vara Erukah, som tillsammans med en av de andra nya kaksystrarna Annie är två av de fåtal läsarna på den här bloggen som faktiskt saknar den när jag inte skriver.
Och jag vill att ni alla ska veta, att den här bloggen, den tillängnar jag alla kaksystrar, och det är för er jag skriver.

Nu vill jag förstås klargöra att du faktiskt kan vara en kaksyster även om du är kille, det är bara det att jag är för lat för att skriva /broder varje gång. :)



I dagarna fick jag en knäpp och ville pröva något nytt (vilket inte bara slutade med att jag snaggade av hälften av håret, utan också i att jag bakade på känsla.
Resultatet, blev detta:

Polkamuffins (12st små)



100 g smör
2 ägg
1 1/2 dl strösocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/3 påse krossade polkagrisar

Smält smöret och blanda samman ingredienserna.
Dela sedan upp smeten i två delar och tillsätt:

1-2tsk pepparmintsarom

i en av delarna.
Färga sedan denna del rosa med ett par droppar röd karamellfärg.
Blanda sedan försiktigt samman de två smeterna för att få ett melerat utseende (tänk tigerkaka!) och häll i 12 små formar.
Notera att jag INTE rekommenderar stora formar. Dessa muffins passar bäst i liten form!

Låt dem sedan stå i ugn på 175 grader i 10-15 minuter (testa med sticka om de är klara)
Oroa dig inte om sockret i polkagrisarna får muffinsen att bubbla lite, det bara är så!
Servera gärna med kristyr smaksatt med pepparmintsarom eller smält mörk choklad att toppa med!

Nu vill jag dock inte påstå att jag tror att polkamuffins är något för alla, men själv tycker jag väldigt mycket om dem, så pröva gärna!


 

Dagens YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=BlnrYqQVuRY

Motivering:

För jag har faktiskt inte glömt. Right Ducks?


Kommentarer
Postat av: Stephanie

You never will forget MLD, I won't let you! Ha!



Kommer iblad på hur mycket jag faktiskt saknar dig, och då blir jag lite ledsen men lite glad ändå.



Och jag vill se håret!!



PUSS <3

2010-10-15 @ 21:39:49
Postat av: erica

jag gillarnte polkasmak så mycket, de blir så enformigt på nåt sätt! Men de var söta :D o roligt att du vågar prova nåt annat! Din blogg e kakblogg och min är hästblogg. Kul kombo av personligheter vi är egentligen!

cake sister!

2010-10-16 @ 13:13:07
URL: http://dunderhonung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0