But you are the only one I’ve met

...who's "God only knows". I liked you the first time I met you, and it grows and grows and grows.
- Hello Saferide - I wonder who is like this one.




Kärlek - Ellen DeGeneres & Portia De Rossis bröllop (källa: People)



Dag 5 - Vad är kärlek?


När ett ord från en person är nog för att göra mig glad,
När jag läser en ny boks första blad
När Nicole Kidman sjunger "Nothing wou
ld keep us together"
och Ewan McGregor svarar "We could be heroes forever and ever."
När jag kämpar för att inte tänka om dagen
men drömmer och vaknar med ett lyckligt pirr i magen
När jag är trött och ledsen och lyssnar på samma låt
med en text som mer eller mindre rättfärdigar min gråt
När någon orkar med mig under mina svårare stunder,
då idén av villkorlslös kärlek känns som ett under.
När personen jag gillar är intellegent
för det räcker, egentligen, jag behöver inte en biffig FBI agent
När jag hittat någon att prata med
Om böcker, musik och konst, utan att fejka någonting därmed.
När jag vågar, när jag vill, när jag orkar, när jag känner,
bara för den där personen, för min familj och mina vänner.
Love is a many splendored thing, love lifts us up where we belong,
och kontentan av denna dikt, som blev ganska fånig och löjligt lång,
är förstås, inte nånting nånting from high up above,

utan ALL YOU NEED IS LOVE,
Oavsett vad kärlek betyder för dig,
gör det det samma, oavsett om det liknar min uppfattning eller ej!


Nej, nu får det vara nog med galenskaperna och rimdiktandet. Direkt när jag får frågan "vad är kärlek"? så börjar jag citera Björn Gustafssons monolog från någon pausakt i Melodifestivalen som sedan blev jättetrendig på YouTube. Men eftersom jag tyckte att det var lite trist att sno den rakt av så beslutade jag mig för att själv försöka mig på det där rimmandet.
Det gick sådär.
Rim har aldrig varit min grej men jag hoppas att... jag vet inte, att ni ska kunna skratta åt det där nu, och att jag ska kunna skratta åt det längre fram i livet!
Vad jag försökte säga är att kärlek är så fantastiskt många saker för mig. Kärlek ÄR. Bättre än så kan jag inte beskriva hur jag uppfattar det.




Kärlek - Rachel McAdams och Ryan Gosling på MTV movie awards 2005 när de fortfarande var ett par.



Just nu, är kärlek för mig vänner som:
1. Sätter mig i god dager genom att dra mitt nya favoritcitat.
2. Jag lyckas övertyga om att det är okej att citera Little Red Hen och som dessutom förstår varför jag tycker att namnet Benedict Cumberbatch låter och är så fantastiskt.
3. Utländska sådana som låter mig döpa deras streetartfigursikoner efter karaktärer i Kaspar i Nudådalen.






Kärlek - Två soldater, källa och årtal okänt men jag gissar på runt 50-tal.




Kommentarer
Postat av: Nellie-Sockertussen

Hej!

Jag har min första tävling på min blogg =)

Tänkte att du kanske skulle vara intresserad av den ;)

Välkommen att delta ;)

http://sockertussen.blogspot.com/2011/02/tavling.html

2011-02-22 @ 21:30:59
URL: http://sockertussen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0